Thursday, October 30, 2008

Tidsresa...


Jag gjorde en liten resa bakåt i tiden imorse. Medan verkstan bytte olja på flexifuelbilen, tog jag en snutkaffe på ett hak i närheten. Där satt en gäng goa gubbar och tjôtade:
"Fan, de va en jävel att fösova saj. Ja har allri hatt en väckaklocka i hele mitt liv...vakna fyra varje morron, vettu!"
"Dom som snodde grejerna hade blitt filmade, änna. Fast dom va ju negrer, å dom se ju likadanne ut allehop, så de spela ju ingen roll".
"Vettu, ja hade en kollega i Hallstahammar som sa, att de där negresserna me stora underläppar, dom va jävligt bra på å sug!"
Ränderna går aldrig ur...
Edit: Kom just på ett citat till som jag hörde:
"Fan, de där Halloiin (Halloween) fanns itte när man va barn."
"Näru, det kommer la från Amerika. Som allt annat, vettu."

2 Comments:

At 13:52, Anonymous Anonymous said...

Jag har också fikat där när jag bytte bromsrören på bimmern.
Då var nog sjusovarn i tid för gubbarna satt inte där och hävde ur sig otidsenliga politiska inkorrektheter.

 
At 15:13, Blogger Mankan said...

tomas: Men visst kan fördomar vara underhållande? Som tagna direkt från femtitalet...

 

Post a Comment

<< Home